vrijdag, januari 12, 2007

De vijver


Eerder op dit blog heb ik het gehad over de vijver die in aanbouw was.
Hij is nu al weer een tijdje klaar en ik dacht ik zal even een paar foto's maken van het aangezicht op dit moment. Zoals jullie zien is de vijver klaar, maar moet de rest van de voortuin nog gedaan worden. Dit gaan we straks in het voorjaar doen. Het grind willen we eruit hebben en een stuk bestrating moet erin (we zijn druk op MP aan het sneupen naar een restpartijtje sierbestrating). Ook moet er een nieuw hek om de tuin en dan mooie planten erin. Ook moet er nog een schutting in de tuin tegen de coniferenhaag van de buurman. Deze wil de zijn coniferen namelijk niet knippen ondanks dat ze geheel op zijn grond staan. Weghalen is voor hem ook geen optie, dat proberen we nu ook al 7 jaar. Dus gaan wij maar maatregelen nemen door er een schutting tegenaan te plaatsen met een stuk plastic aan de achterkant, anders groeien de coniferen er nog doorheen. En daarmee hopen we dat de coniferen bruin worden en dus in zijn geheel doodgaan. Als hij zijn coniferen weghaalt gaat uiteraard de schutting er ook weer uit! :)

14 opmerkingen:

The world according to El zei

ziet er mooi uit hoor, als het klaar is, mag ik dan een keer in levende lijve komen kijken, ben zo gek op vijvertje turen

MissNonsens zei

Tuurlijk mag je in levende lijve komen kijken. Het is een mooi uitzicht op de vijver als je hier op de bank zit. Geweldig gewoon!

Smitsky zei

Heel mooi jullie vijver!! Er valt tenminste iets te zien...

Volgens mij hebben wij ook een vijver met vissen ;-)

Simone zei

Haha ik mis dat wel een grote vijver in de tuin,met mooie grote koi's en steuren erin. Mijn buurjongen was een echte koi liefhebben dus regelmatig gingen we met zijn allen opstap naar een koifarm wat een allermatige dure zater er vaak tussen. 100 Euro de 10 cm ongeveer als je hele mooie had.

Klein kopen en laten groeien dat is het allerleukst, als je dan verhuist en je moet ze verkopen heb je VETTE winst, zo heb ik mijn verhuizing kunnen betalen haha.

Geniet lekker van je vijvertje en kijk wel uit voor de reigers he!

Simone zei

Oja mocht je willen, ik heb nog een koiboek liggen met hun rasnamen erin enz, kan je ze uitzoeken haha

MissNonsens zei

Hahahaha, ik heb geen flauw idee welke soort koi's er nu in de vijver zitten. Misschien wel een leuk idee om eens op te zoeken (zal wel niet veel bijzonders zijn).

Simone zei

je zei al dat je euro koi's had, wellicht een hariwake, ogon en showa meestal zit er wel een ghost bij :) neem het boek wel mee als je even zegt wanneer je werkt :)
aankomende week en de week daarop komen we elkaar toch vast wel een half uurtje tegen....

elbakero zei

Ziet er strak uit hoor!

Gezellig een keer op een zaterdagmiddag hengeltje uitgooien, biertje erbij.

En je weet wat ze altijd zeggen:
Beter een verre vriend, dan een goede buur!

elbakero zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
elbakero zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
elbakero zei

Sorry voor de drie comments. Weet niet wat er mis ging. Ik kan ze niet verwijderen, jij misschien?

MissNonsens zei

Je komt maar hoor elbakero!
Kom je gezellig met M en de kids?

Blondie Power zei

Dat hengeltje uitwerpen lijkt mij ook wel wat.. bikini aan.. beetje bruin worden..

Wanneer hebben we dit punt op de agenda?

MissNonsens zei

Ik ben bang dat het voorlopig niks gaat worden om in je bikini te zitten! Uiteraard is iedereen van harte welkom om te komen kijken!